Monday, November 1, 2010

Hipokrit vs Jujur...

ermmm.. aku hairan lately ni dlm satu situasi, mcm2 cerita aku dgr, dr mengata belakang hinggalah mengketogorikan org2 tertentu dgn panggilan yg sangat menyakitkan hati.. apa yg ada dlm fikiran mereka ini? n bagaimana blh tergamak org-org ini boleh gunakan ayat2 yg boleh menguris hati dan perasaan..
aku pun bukan terlalu sempurna sampai tidak pernah rasa tak puas hati dgn keadaan2 mcm ni n dgn org2 tertentu, tetapi tidaklah tergamak aku untuk menggunakan nama panggilan yg mcm tu.. lagipun siapa aku nak letak kau siapa dan kau siapa??
kalau benci sekalipun, tak perlu lah berlakon baik didepan, dibelakang mengata menghina.. tak perlu jugalah berhipokrit pada hakikatnya busuk hati.. jujur jelah kalau tak suka pun.. tak perlu lah berlakon baik yg belakang nya lidah mcm ular bercabang2..

Ya Allah, semoga Engkau buka pintu hati insan-insan yang tertutup pintu hatinya ini.. Semoga mereka sedar perbuatan mereka yang hanya mengundang perasaan benci yang meluap-luap orang-orang disekeling mereka.. AMIN

No comments:

Post a Comment